- New Gothic Team http://www.newgothicteam.pun.pl/index.php - "Skrypterem byæ" - kurs na temat skryptowania Gothic'a http://www.newgothicteam.pun.pl/viewforum.php?id=108 - Skrypterem byæ - rozdzia³ 8. "Klasy - teoria" http://www.newgothicteam.pun.pl/viewtopic.php?id=660 |
Vayurax - 2010-08-03 23:31:00 |
Zrozumienie czym s± klasy pomo¿e nam wykonywaæ z³o¿one operacje na przedmiotach, postaciach i nie tylko, wiêc radzê czytaæ uwa¿nie ;)
A wiêc wyt³umaczê to mniej wiêcej tak, jak w wiêkszo¶ci kursów programowania - obiekt, to ka¿da rzecz, istota i wszystko, co widzimy. Obiektem mo¿e byæ kobieta spotkana na ulicy, wierzba rosn±ca przed domem, mê¿czyzna kupuj±cy bu³ki w sklepie, brzoza przewrócona przez burzê, dzieci bawi±ce siê w piaskownicy.
Klasy w grach komputerowych to przewa¿nie w³a¶nie takie grupy! Klasa sk³ada siê z obiektów, które mo¿na opisaæ wed³ug tego samego szablonu - np. cz³owiek. Ka¿dy cz³owiek ma imiê, nazwisko, wzrost, wagê - dlatego w grze mog± reprezentowaæ obiekty jednej klasy!
Oczywi¶cie w praktyce umie¶ciliby¶my tam co innego, ale nie jest to w tej chwili istotne - najwa¿niejsze, ¿e teraz powiniene¶ zrozumieæ t± lekcjê, nawet je¶li wcze¶niej mia³e¶ z tym problemy. Kogo¶ mo¿e oburzyæ tak abstrakcyjne przedstawienie klas, jednak pamiêtajmy, ¿e w moddingu Gothic'a bêdziemy tylko wykorzystywaæ gotowe klasy i interesuje nas tworzenie obiektów i korzystanie z nich w praktyce. |