Aktualnie pracujemy nad:
Zadaniami pobocznymi do modyfikacji Bandyta
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Na pocz±tek pytanie - czym jest zmienna/sta³a?
Zmienna lub sta³a to pewien obszar w pamiêci komputera, w którym przechowujemy dane
To tak w uproszczeniu, a teraz pos³u¿ê siê przyk³adem z ¿ycia codziennego.
Spotykasz na basenie ³adn± dziewczynê, wymieniasz siê z ni± numerami, co robisz z jej numerem? Zapisujesz na kartce. Je¶li zapiszesz numer o³ówkiem, kartka bêdzie czym¶ w rodzaju zmiennej, je¶li d³ugopisem, bêdzie to sta³a.
Tak jak na kartce mo¿emy zapisaæ ró¿ne informacje, tak te¿ zmienne mog± mieæ ró¿ne typy. Zmienna mo¿e przechowywæ dowoln± strukturê dostêpn± w grze, czyli w naszym przypadku:
int
float
string
C_NPC
C_Item
Co oznacza ka¿dy z tych typów dowiemy siê w rozdziale "Typy podstawowe i klasy".
Oczywi¶cie to samo dotyczy sta³ych, które w zasadzie te¿ s± zmiennymi z t± ró¿nic±, ¿e nie mo¿na ich modyfikowaæ.
No ale co nam z tej wiedzy, skoro nie wiemy jak deklarowaæ zmienne? A wiêc nauczmy siê!
var typ nazwa;
Przyk³ad:
var int Integer;
Zadeklarowali¶my zmienn± Integer, która mo¿e przechowywaæ liczby ca³kowite.
Teraz zadeklarujemy sta³±:
const typ nazwa=warto¶æ;
I znowu przyk³ad:
const string HelloWorld = "Witaj ¶wiecie!";
Ale co nam ze zmiennej, która nic nie przechowuje? Wiêc przypiszemy jej jak±¶ warto¶æ:
Integer=5;
To by by³o na tyle w tym rozdziale, jednak o zmiennych i sta³ych jeszcze wiele zd±¿ysz siê dowiedzieæ!
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1