Aktualnie pracujemy nad:
Zadaniami pobocznymi do modyfikacji Bandyta
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Instrukcje warunkowe umożliwiają wykonanie jakiejś czynności jeśli jakiś warunek zostanie lub nie zostanie spełniony.
Instrukcje warunkowe rozpoczynamy od frazy if i warunku w nawiasie. Jeśli warunek zostanie spełniony, to gra wykona instrukcję, lub blok instrukcji podany zaraz po warunku.
Przykład:
If (Integer==5)
{
Print("Warunek 1. spełniony");
};
Warunki można łączyć za pomocą operatorów:
Oraz &&
Lub ||
I tradycyjnie przykładzik ;-) :
If ((i1>2)&&(i2!=5)||(i3==4))
{
Print("Zmienna i1 jest większa od dwóch, a i2 nie jest równe 5, lub i3 wynosi 4");
};
I na koniec instrukcja else.
Blok umieszczony po instrukcji else zostanie wykonany, jeśli poprzedzający ją warunek nie zostanie spełniony. Else oraz if można ze sobą łączyć.
A teraz podsumujemy wszystko jednym skryptem:
Print("Zmienna i...");
If (i<3)
{
Print("...jest mniejsza od 3");
}
Else if (i==3)
{
Print("...wynosi trzy");
}
Else
{
Print("...jest większa od trzech");
};
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1