Aktualnie pracujemy nad:
Zadaniami pobocznymi do modyfikacji Bandyta
Strony: 1
Wątek Zamknięty
No i wreszcie co¶ ciekawego (ale krótkiego) - pêtle. Pêtle to instrukcje warunkowe,
które wykonuj± siê dopóki jaki¶ warunek jest spe³niony. Problem w tym, ¿e w Gothic'u nie ma mechanizmu pêtli, ale co to dla nas ;)
Func void While1()
{
If (Integer<50)
{
Integer+=1;
hero.lp+=1;
While1();
};
};
W zasadzie nie powinienem umieszczaæ rozdzia³u o pêtlach przed omówieniem funkcji, ale zawsze mo¿na przerobiæ kurs w zmienionej kolejno¶ci, prawda?
Teraz jak taki skrypt zadzia³a? Wywo³ujemy funkcjê While1(), on sprawdza, czy zmienna Integer jest mniejsza od 50 - je¶li tak, zwiêksza tê zmienn± o jeden, zwiêksza ilo¶æ punktów nauki naszego bohatera i uruchamia siê ponownie. W przeciwnym wypadku funkcja koñczy swoje dzia³anie. Proste? Mam tak± nadziejê.
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1