Aktualnie pracujemy nad:
Zadaniami pobocznymi do modyfikacji Bandyta
Przeglądając wątki natrafiłem na coś takiego. Szukałem właśnie folderu ze skryptami potworów i dzięki wam go znalazłem. Więc zacząłem robić potwora o nazwie " Ognisty szczur". Teraz chciałem się zapytać jak go "podpalić"? Bardzo prosze o pomoc.
Offline
Znajdź taką linijkę i znajdź potem damagetypes kliknij enter i taki znak = Dam_fire; // Jeśli nie pomogłem to napisz i bardziej ci wyjaśnię.
//----- Damage Types ----
damagetype = DAM_FIRE; // I to
// damage [DAM_INDEX_BLUNT] = 0;
// damage [DAM_INDEX_EDGE] = 0;
// damage [DAM_INDEX_POINT] = 0;
// damage [DAM_INDEX_FIRE] = 0;
// damage [DAM_INDEX_FLY] = 0;
// damage [DAM_INDEX_MAGIC] = 0;
Offline
jeszcze chciałbym dodać, że skrypt mam zrobiony poprawnie, lecz nie da się przywołać mojego stwora. Jest na to jakaś rada?
Offline
Pokarz skrypt? Może dam ci na to radę.
Offline
O ile pamietam musisz dodac w skrypcie potwora linijke:
effect=nazwa_efektu.pfx
Jesli nie dziala popatrz na skrypt smoka ozywienca. Witam na forum.
Offline
Dziękuję Vayurax. GGG: oto skrypt:
//************************* // Fire_Rat Prototype //************************* PROTOTYPE Mst_Default_Fire_Rat(C_Npc) { //----- Monster ---- name = "Ognisty szczur"; guild = GIL_Giant_Rat; aivar[AIV_MM_REAL_ID] = ID_Giant_Rat; level = 32; //----- Attribute ---- attribute [ATR_STRENGTH] = 150; attribute [ATR_DEXTERITY] = 105; attribute [ATR_HITPOINTS_MAX] = 1500; attribute [ATR_HITPOINTS] = 1500; attribute [ATR_MANA_MAX] = 600; attribute [ATR_MANA] = 600; //----- Protections ---- protection [PROT_BLUNT] = 15; protection [PROT_EDGE] = 15; protection [PROT_POINT] = 0; protection [PROT_FIRE] = 1500; protection [PROT_FLY] = 15; protection [PROT_MAGIC] = 0; //----- Damage TYpes ---- damagetype = DAM_FIRE; // damage [DAM_INDEX_BLUNT] = 0; // damage [DAM_INDEX_EDGE] = 0; // damage [DAM_INDEX_POINT] = 0; // damage [DAM_INDEX_FIRE] = 0; // damage [DAM_INDEX_FLY] = 0; // damage [DAM_INDEX_MAGIC] = 0; //----- Kampf-Taktik ---- fight_tactic = FAI_GIANT_RAT; //----- Senses & Ranges ---- senses = SENSE_HEAR | SENSE_SEE | SENSE_SMELL; senses_range = PERC_DIST_MONSTER_ACTIVE_MAX; aivar[AIV_MM_ThreatenBeforeAttack] = TRUE; aivar[AIV_MM_FollowTime] = FOLLOWTIME_SHORT; aivar[AIV_MM_FollowInWater] = TRUE; aivar[AIV_MM_Packhunter] = TRUE; //----- Daily Routine ---- start_aistate = ZS_MM_AllScheduler; aivar[AIV_MM_RoamStart] = OnlyRoutine; }; //************ // Visuals //************ func void B_SetVisuals_Giant_Rat() { Mdl_SetVisual (self, "Giant_Rat.mds"); // Body-Mesh Body-Tex Skin-Color Head-MMS Head-Tex Teeth-Tex ARMOR Mdl_SetVisualBody (self, "Giant_Rat_Body", DEFAULT, DEFAULT, "", DEFAULT, DEFAULT, -1); }; //*************** // Fire_Rat //*************** INSTANCE Fire_Rat (Mst_Default_Fire_Rat) { B_SetVisuals_Giant_Rat(); effect = "spellfx_firearmor"; Npc_SetToFistMode(self); CreateInvItems (self, ItFoMuttonRaw, 1); }; //************************************** // junge Fire_Rat (für Spielstart) //************************************** INSTANCE YFire_Rat (Mst_Default_Fire_Rat) { //----- Monster ---- name = "Młody ognisty szczur"; level = 16; //----- Attribute ---- attribute [ATR_STRENGTH] = 75; attribute [ATR_DEXTERITY] = 53; attribute [ATR_HITPOINTS_MAX] = 750; attribute [ATR_HITPOINTS] = 750; attribute [ATR_MANA_MAX] = 300; attribute [ATR_MANA] = 300; //----- Protections ---- protection [PROT_BLUNT] = 5; protection [PROT_EDGE] = 5; protection [PROT_POINT] = 5; protection [PROT_FIRE] = 750; protection [PROT_FLY] = 5; protection [PROT_MAGIC] = 0; //----- Kampf-Taktik ---- fight_tactic = FAI_MONSTER_COWARD; //----- Visuals ---- B_SetVisuals_Giant_Rat(); Mdl_SetModelScale(self, 0.9, 0.9, 0.9); Npc_SetToFistMode(self); CreateInvItems (self, ItFoMuttonRaw, 1); };
Offline
U mnie błędem wyskakuje INSTANCE Fire_Rat (Mst_Default_Fire_Rat) // Ta oto linijka.
{
Ostatnio edytowany przez GGG (2010-02-07 18:07:32)
Offline
Sprawdzałem skrypty spacerem i wyskoczyło mi pełno błędów chociaż jako bazę mojego stwora użyłem skryptu potwora który istniał w grze. Nie rozumiem tego. Dodam ze to moja pierwsa praca w skryptach, więc nie mam pojęcia o co moze chodzić. Głównie wyskakuje brak średnika(;), ale zastanawiam się dlaczego wyskakuje taki błąd skoro skrypt był przekopiowany?
Offline
Admin
Może nie skopiowałeś dokłanie Dodaj średnik.
Offline
Ja miałem podobny problem robiłem pierwszego NPC gdy zrobiłem wyskoczyły błędy o średniku (;) i musiałem usunąć postać niepotrzebnie bo w NPC nie było żadnego błędu tylko u miecza zabrakło średnika (;) to zobacz że brakuje w innej rzeczy.
Offline
Kamilas86, nie kopiowałem zawartości pliku, a cały plik. Czyli wchodzę w folder z gothic'iem itd. dochodze do NPC/Monster, potem wybrałem plik Mst_Giant_Rat, nie otwierałem, ale wybrałem opcję kopiuj (PPM kopiuj), i wkleiłem w tym samym folderze, po czym zmieniłem nazwę pliku, wszystkie wyrazy "Giant" zmieniłem na "Fire", prócz tych które były niezbędne do prawidłowego stworzenia potwora(visuale, textures, gildia itp.) podmieniłem nazwy występujęce w samej grze (Olbrzymi szczur, na Ognisty szczur itd.) pozmieniałem staty, ale znaki pozostawiałem takie jakie były, nie dodawałem średników i innych znaków(oprócz tej linijki z efektem, ale tam ustawiłem średik na końcu i cała resztę zrobiłem poprawnie)
Ostatnio edytowany przez CerberV (2010-02-08 15:53:56)
Offline
Admin
A no jeśli tak to tak (?). Może akurat szczur nie może być ognisty? : >
Offline
kamilas86 napisał:
Może akurat szczur nie może być ognisty? : >
Bzdura ;P
A spróbuj zastąpić tym zawartość pliku Mst_Giant_Rat.d :
//************************* // Giant_Rat Prototype //************************* PROTOTYPE Mst_Default_Giant_Rat(C_Npc) { //----- Monster ---- name = "Olbrzymi szczur"; guild = GIL_Giant_Rat; aivar[AIV_MM_REAL_ID] = ID_Giant_Rat; level = 3; //----- Attribute ---- attribute [ATR_STRENGTH] = 15; attribute [ATR_DEXTERITY] = 15; attribute [ATR_HITPOINTS_MAX] = 30; attribute [ATR_HITPOINTS] = 30; attribute [ATR_MANA_MAX] = 0; attribute [ATR_MANA] = 0; //----- Protections ---- protection [PROT_BLUNT] = 15; protection [PROT_EDGE] = 15; protection [PROT_POINT] = 0; protection [PROT_FIRE] = 15; protection [PROT_FLY] = 15; protection [PROT_MAGIC] = 0; //----- Damage TYpes ---- damagetype = DAM_EDGE; // damage [DAM_INDEX_BLUNT] = 0; // damage [DAM_INDEX_EDGE] = 0; // damage [DAM_INDEX_POINT] = 0; // damage [DAM_INDEX_FIRE] = 0; // damage [DAM_INDEX_FLY] = 0; // damage [DAM_INDEX_MAGIC] = 0; //----- Kampf-Taktik ---- fight_tactic = FAI_GIANT_RAT; //----- Senses & Ranges ---- senses = SENSE_HEAR | SENSE_SEE | SENSE_SMELL; senses_range = PERC_DIST_MONSTER_ACTIVE_MAX; aivar[AIV_MM_ThreatenBeforeAttack] = TRUE; aivar[AIV_MM_FollowTime] = FOLLOWTIME_SHORT; aivar[AIV_MM_FollowInWater] = TRUE; aivar[AIV_MM_Packhunter] = TRUE; //----- Daily Routine ---- start_aistate = ZS_MM_AllScheduler; aivar[AIV_MM_RoamStart] = OnlyRoutine; }; //************ // Visuals //************ func void B_SetVisuals_Giant_Rat() { Mdl_SetVisual (self, "Giant_Rat.mds"); // Body-Mesh Body-Tex Skin-Color Head-MMS Head-Tex Teeth-Tex ARMOR Mdl_SetVisualBody (self, "Giant_Rat_Body", DEFAULT, DEFAULT, "", DEFAULT, DEFAULT, -1); }; //*************** // Giant_Rat //*************** INSTANCE Giant_Rat (Mst_Default_Giant_Rat) { B_SetVisuals_Giant_Rat(); Npc_SetToFistMode(self); CreateInvItems (self, ItFoMuttonRaw, 1); }; //*************** // Fire_Rat //*************** INSTANCE Fire_Rat (Mst_Default_Giant_Rat) { B_SetVisuals_Giant_Rat(); Npc_SetToFistMode(self); CreateInvItems (self, ItFoMuttonRaw, 1); effect = "SPELLFX_FIREARMOR"; damagetype = DAM_EDGE; // damage [DAM_INDEX_BLUNT] = 0; // damage [DAM_INDEX_EDGE] = 0; // damage [DAM_INDEX_POINT] = 0; // damage [DAM_INDEX_FIRE] = 50; // damage [DAM_INDEX_FLY] = 0; // damage [DAM_INDEX_MAGIC] = 0; }; //************************************** // junge Giant_Rat (für Spielstart) //************************************** INSTANCE YGiant_Rat (Mst_Default_Giant_Rat) { //----- Monster ---- name = "Młody olbrzymi szczur"; level = 3; //----- Attribute ---- attribute [ATR_STRENGTH] = 5; attribute [ATR_DEXTERITY] = 5; attribute [ATR_HITPOINTS_MAX] = 10; attribute [ATR_HITPOINTS] = 10; attribute [ATR_MANA_MAX] = 0; attribute [ATR_MANA] = 0; //----- Protections ---- protection [PROT_BLUNT] = 5; protection [PROT_EDGE] = 5; protection [PROT_POINT] = 5; protection [PROT_FIRE] = 5; protection [PROT_FLY] = 5; protection [PROT_MAGIC] = 0; //----- Kampf-Taktik ---- fight_tactic = FAI_MONSTER_COWARD; //----- Visuals ---- B_SetVisuals_Giant_Rat(); Mdl_SetModelScale(self, 0.9, 0.9, 0.9); Npc_SetToFistMode(self); CreateInvItems (self, ItFoMuttonRaw, 1); };
Offline
Admin
Vayurax napisał:
kamilas86 napisał:
Może akurat szczur nie może być ognisty? : >
Bzdura ;P
Ja tylko podaję teorię, i nie modduję już od 8-9 miesięcy ._. Masz coś? : D
Offline
Gdy robiłem potwora to zauważyłem że masz taki sam kod jak u drugiego samego szczura też miał nazwę MST_Giant_Rat jeżeli masz inną nazwę to dobrze ale jeżeli masz taki sam kod czyli obok Prototype i inne to oczywiście że nie wejdzie. (Chyba że masz inaczej )
Offline