Ogłoszenie

Aktualnie pracujemy nad:

Zadaniami pobocznymi do modyfikacji Bandyta

Czy wiesz, ¿e...


#1 2010-08-03 23:31:00

 Vayurax

Szef NGT

8211480
Call me!
SkÄ…d: Katowice
Zarejestrowany: 2009-04-04
Posty: 1495
Punktów :   28 
Opis: Szef New Gothic Team
Profesja: Wszechstronny modder
Team: New Gothic Team
: I'm crazy
: And I like myself
WWW

Skrypterem byæ - rozdzia³ 8. "Klasy - teoria"

Zrozumienie czym s± klasy pomo¿e nam wykonywaæ z³o¿one operacje na przedmiotach, postaciach i nie tylko, wiêc radzê czytaæ uwa¿nie ;)

Na wstêpie odpowiemy sobie na nastêpuj±ce pytania:

Czym jest klasa?
Co to jest obiekt?

A wiêc wyt³umaczê to mniej wiêcej tak, jak w wiêkszo¶ci kursów programowania - obiekt, to ka¿da rzecz, istota i wszystko, co widzimy. Obiektem mo¿e byæ kobieta spotkana na ulicy, wierzba rosn±ca przed domem, mê¿czyzna kupuj±cy bu³ki w sklepie, brzoza przewrócona przez burzê, dzieci bawi±ce siê w piaskownicy.
A klasa? Za³ó¿my, ¿e musimy podane wy¿ej przyk³ady podzieliæ na dwie grupy - zapewne zrobiliby¶my to w ten sposób:

Kobieta
Mê¿czyzna
Dzieci

Wierzba
Brzoza

Klasy w grach komputerowych to przewa¿nie w³a¶nie takie grupy! Klasa sk³ada siê z obiektów, które mo¿na opisaæ wed³ug tego samego szablonu - np. cz³owiek. Ka¿dy cz³owiek ma imiê, nazwisko, wzrost, wagê - dlatego w grze mog± reprezentowaæ obiekty jednej klasy!

Teraz zag³êbimy siê w te zagadnienia trochê bardziej programistycznie. Obiekt posiada pola i metody. Czym s± pola? To zmienne, które tworzone s± dla ka¿dego obiektu danej klasy. Polem mo¿e byæ na przyk³ad wiek, wzrost lub imiê u cz³owieka. A metoda? Metody to funkcje danego obiektu. Je¶li trochê siê pogubili¶cie, to nic nie szkodzi - zaraz wszystko wyt³umaczê na przyk³adzie:

Wyobra¼ sobie, ¿e jeste¶ programist± (je¶li nie musisz sobie tego wyobra¿aæ nie powiniene¶ mieæ problemów ze zrozumieniem tej lekcji). Tworzysz klasê, która w twojej grze bêdzie odpowiadaæ za NPC.

Co wejdzie w sk³ad takiej klasy?

Pola:

Wiek
Imiê
Nazwisko
Waga
Wzrost

Metody:

Jedz
Pij
¦pij

Oczywi¶cie w praktyce umie¶ciliby¶my tam co innego, ale nie jest to w tej chwili istotne - najwa¿niejsze, ¿e teraz powiniene¶ zrozumieæ t± lekcjê, nawet je¶li wcze¶niej mia³e¶ z tym problemy. Kogo¶ mo¿e oburzyæ tak abstrakcyjne przedstawienie klas, jednak pamiêtajmy, ¿e w moddingu Gothic'a bêdziemy tylko wykorzystywaæ gotowe klasy i interesuje nas tworzenie obiektów i korzystanie z nich w praktyce.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.018 seconds, 10 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.spaniele.pun.pl www.quidditch-marziblack.pun.pl www.pozyczki-kredyty-forum.pun.pl www.densetsu-hentai.pun.pl www.gwardiaset.pun.pl